Múzeumpedagógiai információs napunkról a sajtó is beszámolt. A MINap Online cikkéből idézzük Éliás István szakkoordinátort:
– A tárgyaknak különleges hatásuk van, a közvetlen kontaktus sokat segít a tanagyag megértésében – hangsúlyozza a szakkoordinátor. – Az iskolai, úgynevezett frontális oktatáson túlmutat a múzeumpedagógiai program. (...)
– A komplex hatás elérése érdekében nem csak a művészetről szólnak ezek a foglalkozások – emelte ki a múzeumpedagógiai szakkoordinátor. Ezt a törekvést mutatja az is, hogy a Színháztörténeti és Színészmúzeumban a Színésznő tükre című tárlathoz kapcsolódva a Tükröm, tükröm mond meg nékem… elnevezésű foglalkozáson az óvodás és általános iskolás korosztály a színház világába nyerhet betekintést. A Herman Ottó Múzeumban pedig a magyar művészet századaival ismertetik meg az általános- és középiskolás fiatalokat.
A múzeumpedagógia sikeres beépülése az oktatásba nagy eredmény, hiszen így a ma még fiatal generáció élményekkel gazdagodva tanul, s hatékonyabbá válhat a megértés, a tanulás. Ezen túl pedig már kis korukban megérinti őket a múzeumi miliő, mely egész életükön végigkísérheti őket.
A teljes cikk itt olvasható: