Latinovits Zoltán életének sorsfordító helyszíne volt a miskolci színház: szerelme Ruttkai Évával a miskolci színpadon született. A színészkirály pályájának rövid, de fontos időszaka volt a két miskolci évad 1959-61 között: ekkor kapta első klasszikus főszerepeit, itt formálta meg először Romeo valamint Ruy Blas alakját. Itt kezdődik együttműködése Horvai Istvánnal.

 

 

Hugo: A királyasszony lovagja (1960) - Ruy Blas

Partnere Ruttkai Ottó

 .
 
 
 Ilyen nagy szerelem... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ruttkai Évát testvére, Ottó, a Miskolci Nemzeti Színház akkori igazgatója 1960  őszén három estére vendégszerepelni hívta Pável Kohout Ilyen nagy szerelem c. drámájának női
szerepére, amit a színésznő Pesten már játszott. Latinovits Zoltán korábban Debrecenben
alakította a szerepet, Miskolcon csak ez alkalommal játszotta újra Péter szerepét.
,,Miskolcon, az Ilyen nagy szerelemben, amikor ott vendégszerepeltem, Lidát játszottam.
Latinovits Zoltán volt a partnerem. Nem mertem ránézni. Elkezdtük a próbát: fekszik
az ágyban Péter, s én, Lida fésülködöm. Péter azt mondja: Lida – nekem oda kell néznem. Odanéztem – és az én szemem nézett rám vissza! Leállt a próba. Nem tudtam folytatni… Mint később kiderült: ő is félt tőlem, s az éjjeliszekrényre kitette a képemet, hogy barátkozzon. A színdarab végén az esküvő… Másnap kaptam a hosszú levelet. Gyönyörűséget. És előadás után a tánc. Az eső. A séta vele.(…) Az élet tud olyan lenni mint a mese. De annak ára van. Nem lehetsz latolgató, meg fukar. Fél hétkor néztünk a miskolci tükörbe, s attól kezdve minden premier napján fél hétkor virágcsokrot kaptam tőle olyan gyönyörűséges sorok kíséretében, amelyektől megemelkedik, aki kapja.”
Ruttkai Éva emlékezése 1979 - Jármay György fotója
 
 
  
 
 
Balra fent: 
Első miskolci szerepe Eduardo de Filippo Vannak még kísértetek c. komédiájában Califano szerepe. (1959) Molnár Tiborral
 
Balra lent: 
Szinetár György Az első tavasz - Pongó Károly nyomdász (1959)
Polgár Gézával
 
Jobbra fent:
Druon: Amerikából jöttem - Az utazó (1960)
Partnere Farkas Endre
 
Jobbra lent:
Gorkij: Vássza Zseleznova - Jevgenyij (1961)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sardou: Párizsiak New Yorkban - Robert de Rochemore (1960)
Balogh Emesével
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Sartre: A tisztességtudó utcalány - Fred (1960)
Máthé Évával
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 

Trenyov: A Néva partján - Lenin szerepében (1960)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Shakespeare: Romeo és Júlia - Romeo (1961)  Partnere Balogh Emese

 

 AZ előadásfotókat Klein József készítette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: emgábor  2011.09.06. 16:05 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szineszmuzeum-miskolc.blog.hu/api/trackback/id/tr33206838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása